środa, 27 czerwca 2012

O sukcesie

Dzisiaj powróciła do mnie emocja związana z poczuciem sukcesu. Skakałam z dziewczynami na aerobiku i ... czułam się baaaardzo dumna z tego, że w tym uczestniczę (nagrywałyśmy film z układem na stepie). Przypomniałam sobie chwilę, gdy - kilka lat temu - wyznaczałam sobie swój osobisty, idealny moment, gdy będę szczupła, wysportowana i zdrowa... Dzisiaj wszystkimi zmysłami odebrałam, że jestem w miejscu w którym pragnęłam być... Że naprawdę to osiągnęłam... Że osiągnęłam sukces...

Jak to się ma do biznesu? 


Często, gdy wyznaczamy cele dla swoich biznesów, czy działań - wyznaczamy je biorąc pod uwagę przekonania, oczekiwania, wewnętrzne strachy. Najczęstszym pragnieniem jest zarabiać pieniądze, potem wykosić konkurencję i najlepiej jeszcze pokazać kolegom biznesmenom: PATRZCIE KIM JESTEM. Na dalekim miejscu jest dawać ludziom pracę, mieć ciekawe, radosne, pełne wyzwań życie i ...coś podobnego.


Zdrowy, biznesowy rozsądek nie zawsze jednak utrzymuje nas w motywacji do konsekwentnego działania i osiągania celów. Typowe, biznesowe motywy są powierzchowne i najczęściej powstają ze strachu przed zmianami czy oceną innych.... I nie działają... Jeśli by móc je przenieść bliżej serca, umieć łatwo znajdować w nim te upragnione dla satysfakcji momenty to sukces w biznesie przyjmowałby też całkiem inny wymiar: wymiar ciepłego domu, w którym toczy się życie, trwa kolacja, nad stołem świeci się lampa a dookoła siedzą zadowoleniu ludzie lub wspólnej - z najmędrszymi ludźmi - podróży. Czy coś Wam to przypomina? 


Czy macie u siebie takie pragnienia, których nie wypowiadacie, a które - gdyby zostały zrealizowane - uniosłyby Was wysoko, wysoko ponad ziemię? Jeśli je macie - to właśnie jest inspiracja, która zdolna jest utrzymywać Was - długo, długo - w działaniu. A sukces przychodzi zaraz po niej. Gdy czujesz, że jesteś w swoim upragnionym momencie, z tymi emocjami, których pragnąłeś i które unoszą cię nad ziemie... Gdy jest WŁAŚNIE TAK jak miało być... To prawdopodobnie jest sukces, którego oczekiwałeś...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz