czwartek, 21 czerwca 2012

O pisaniu oferty

Właśnie kończę przygotowywać ofertę dla Klienta. Nie pierwszą i przecież nie ostatnią...

Długo mocowałam się z tym, co ma zawierać, często wracałam myślą do spotkania, na którym długo rozmawialiśmy o tym, czemu ma służyć moja usługa...

Zależy mi na sprzedaży, jednakowoż zależy mi też na tym, by przedstawić produkt (i siebie) autentycznie. Z całą pewnością, dobrze napisana oferta zawiera: 

  1. dane adresowe i dane kontraktowe (NIPY, ceny,  osoby odpowiedzialne za kontakt i współpracę),
  2. odniesienie się do rozmowy poprzedzającej prośbę o złożenie oferty,
  3. rozwiązania - adekwatne do ustaleń (ani mniej, ani więcej), czytelnie opisane, w języku Klienta.
A teraz najważniejsze - do kopiowania i do sprawdzenia: opis kolejnych kroków, czyli co się stanie po podpisaniu oferty... To na wypadek uzyskania odpowiedzi na "tak". Po to, żeby uprzedzić niepokój Klienta; żeby chętniej podjął decyzję na "tak":) Żeby wiedział, co go czeka we współpracy ze mną...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz