Obiecywałam wcześniej, że napiszę nieco o skanowaniu rynku. A tu proszę, Dave Stain mnie uprzedził. W takim razie teraz o tym, co Dave w związku z aktualnościami na rynku sprzedaży - dopiero potem o skanowaniu rynku...
1. Skoro tort się kurczy, należy uzyskać z niego więcej - czyli być lepszym od konkurencji i dostosować się do nowych tendencji zakupowych - ZESKANOWAĆ RYNEK i dopasować się do jego struktury.
2. Nie ma złotych, zawsze działających trików. Są za to strategiczne relacje. W ich budowaniu pomaga opracowanie, wdrożenie a następnie śledzenie procesu sprzedaży - STAŁE SKANOWANIE RYNKU, by wiedzieć, co się zmienia a co utrwala.
3. Pozyskanie i zrozumienie procesów Klienta, w tym decyzji jakie u niego zapadają oraz sposobów w jaki finansuje może być cenną wiedzą. Może uchronić cię przed inwestowaniem czasu w pracę z klientem niewypłacalnym lub dać ci pole do proponowania takich rozwiązań, które zostaną przyjęte z zachwytem... -
SKANOWANIE RYNKU, w szczególności aktualnych czy planowanych Klientów.
SKANOWANIE RYNKU, w szczególności aktualnych czy planowanych Klientów.
4. Stałe pozyskiwanie Klientów - rozumienie jakiego Klienta potrzebuję oraz jakiego profilu ludzi mogę spodziewać się po jego stronie. Na tym etapie ważne jest edukowanie klienta. Ma znaczenie dla pozyskiwania potrzebnych informacji i daje szansę wywierania wpływu... - SKANOWANIE RYNKU, w tym rozpoznanie co dla mnie - sprzedawcy - ważne jest w procesie sprzedaży, co mi dobrze pracuje i co jest moja wartością.
5. Przygotowany zespół sprzedaży, to ludzie, którzy wiedzą co robią, z kim i dlaczego. To ludzie, którzy stale korzystają ze szoleń, coachingów a w przypadku szefów sprzedaży mają zdolności motywowania i w ogóle - zarządzania.
6. Stale oceniać skuteczność strategii - STALE SKANOWAĆ RYNEK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz