poniedziałek, 16 lipca 2012

Zadanie na innowacje

Zgodnie z obietnicą z poprzedniego wpisu: ćwiczenie. Potrzebujesz dłuższą chwilę na namysł oraz kartkę i ołówek...


Krok 1: zadaj sobie pytanie dlaczego temat innowacji jest dla Ciebie ważny i dla jakiego obszaru - konkretnie - potrzebujesz tej innowacji? Może chcesz lepiej sprzedawać albo sprawić, by firma była bardziej widoczna na rynku, a może Twoja strona internetowa ma mały ruch... Sprawdź, co najbardziej ci przeszkadza i skonkretyzuj tę potrzebę... 
Krok 2: na kartce napisz wszystkie działania swoje i konkurencji w tym obszarze... Jeśli jest to sprzedaż, to może ich ludzie umawiają więcej spotkań...  a może jeżdżą oznakowanymi samochodami... a może....
Krok 3: spójrz na kartkę i sprawdź, co robicie tak samo, a co robicie inaczej... Być może już teraz masz pierwsze wnioski... zapisz je (żeby nie uleciały) i dowiedz się więcej... Zweryfikuj każdą informację. W tym celu sprawdź opinie w internecie, popytaj Klientów, znajomych... poznaj szczegóły...
Krok 4: Wróć do listy. Czy nadal to, co napisałeś ma taką samą wartość jak na początku? Co się zmieniło? Co konkretnie? Jakie to ma znaczenie dla Twojego tematu? Czy osiągnięcie innowacji w tym obszarze jest nadal kluczowe? Być może z pracy, którą wykonałeś wynika, że działasz dosyć innowacyjnie i potrzebujesz ledwie drobnych korekt, by podkreślić tę osobność. Być może masz produkt, jakich wiele na rynku, wręcz identyczny i trudno w nim znaleźć szczególną formę. A może konkurencja (z Chin) ściągnęła od Ciebie prototyp produktu i teraz potrzebujesz innowacji, by utrzymać pozycję lidera na swoim rynku...?
Krok 5: puść wodze fantazji - zrób listę zadań, które możesz zrobić, by podkreślić tę osobność (może możesz częściej poruszać temat, z którego wynika innowacja... albo do prezentacji dodać slajd, który wyraźnie powie o tym, co szczególnego przynosisz...) A może znalezienie nowego rynku (niszy) dla Twojego powtarzalnego produktu będzie tym czymś, co Cię wyróżni... Być może potrzebujesz sprawdzić możliwości swoich maszyn albo uzupełnić materiały produkcyjne o dodatkowy składnik, który zachwyci Twoich stałych Klientów...

To ćwiczenie, to praktycznie pierwsza analiza tego, gdzie leży cel. Bez jego znajomości, trudno znaleźć sposób na realizację... Koniecznie więc należy się przebudzić i konkretnie odpowiedzieć sobie na pytania o to, czego chcę i dokąd zmierzam... A także, czy dotychczasowe działania prowadzą mnie tam, dokąd chcę... To ćwiczenie to baza do tego, by sprawdzić czy chcę dokonywać drobnych usprawnień oraz wielkich transformacji oraz po co to robię...

Miłej zabawy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz