wtorek, 30 lipca 2013

Złam schemat

Piszę, bo dostałam od konkurencji inspirację...
Byłam na pewnym szkoleniu, na którym byli i oni i ... wzięłam parę schematów dla siebie:)
A pierwszy z nich: Złam schemat... Rób inaczej niż inni... Nie daj się wtłoczyć w ramy oczekiwań Twoich Klientów... Wykręcaj ich umysły w niemożebne esy floresy... Niech zaczną myśleć... Tak to działa u mnie...

Bo schemat wygląda mniej więcej tak: konferencje i występ jako prelegent, przetargi i wyrzynanie się nawzajem, znajomy - znajomego prosił o coś, oferta standardowa... I wszyscy tak robią...

Gdy prześledziłam ów schemat okazało się, że jest jeszcze parę miejsc, w których nie byłam. Nie powiem jakich, bo konkurencja nie śpi... Niech szukają sami, ale... polecam pracę, nad profilem swojego klienta. Należy go wpierw dobrze poznać, żeby wiedzieć, gdzie bywa i na co zwraca uwagę...
Myślę, że kluczowe pytania o grupę docelową to:

  1. kim jest mój klient: płeć, wiek, wieś/miasto
  2. na co się skarży? jakimi słowami to wyraża?
  3. jaki zgłasza problem? 
  4. jakiego problemu nie zgłasza? (o czym nie mówi, bo nie wie)
  5. co lubi? czym się zajmuje? co jest dla niego ważne?
  6. gdzie bywa? z kim się spotyka na co dzień?
  7. czego potrzebuje?

Potem jest pytanie o schemat, czyli

  1. jaki jest schemat sprzedaży w Twojej firmie/branży? 
  2. co zwykle robią ludzie sprzedaży w Twojej firmie/branży?
  3. co myślą... co czują... jak się zachowują...
  4. czy w ogóle znają swojego klienta? po czym to poznasz?
To baza do tego, abyś wiedział, co masz do "złamania". W tej przestrzeni masz szansę wprowadzić "innowację" dla swojej sprzedaży; w jakimś sensie wyróżnić się ... i to bez wyjątkowych nakładów na marketing:) Po prostu zrób coś inaczej:) Złam schemat...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz