wtorek, 9 lipca 2013

jutro nigdy się nie odbywa

Słyszałam anegdotę o pewnym barze, który stworzył następujące hasło reklamowe i się nim posługuje - podobno z dużym sukcesem - JUTRO PIWO GRATIS!

Jeśli masz tendencje do odkładania ważnych spraw sprzedażowych na jutro - nie dziw się, że masz gorsze wyniki niż koledzy. W sprzedaży istotne jest to, co zrobiłeś dzisiaj. Bo jutro... przychodzi jutro... potem znowu jutro... itd...

Jakie wasze zadania łatwo znajdują się w kalendarzu na jutro? Zimne telefony? Pisanie ofert? Mailing?
Sprawdźcie dlaczego? Często firmy nie posiadają strategii sprzedaży. Najważniejsza z nich to kop na drogę i oczekiwanie wyników... Wtedy od Ciebie zależy, jak zbudujesz swój sukces... Czy w ogóle będziesz chciał to robić...

Zwykle sprzedawcy nie mają pojęcia czym jest owa strategia. Spodziewają się obszernego, tajemniczego dokumentu tylko dla zarządu. Nic bardziej mylnego. Dobra strategia sprzedażowa mówi każdemu o jego rynku, o jego potrzebach, bólach, problemach, o tym jak produkt te problemy rozwiązuje itd... Jest istotna z punktu widzenia rozwoju biznesu i zabezpieczania mu przepływów...

Zwykle też, gdy firma pracuje bez owej strategii panuje wolna amerykanka, w której wygrywają Ci, którzy taką strategię stworzą we własnej głowie i ją zrealizują. Jeśli więc masz ambicję, by osiągać sukcesy w sprzedaży dobrze poznaj swój rynek. Twój produkt ma ściśle pasować do jego oczekiwań. I działaj...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz