piątek, 2 marca 2012

Mapa empatii - tworzenie modelu biznesowego

Właściwie to dlaczego nie spojrzeć na swoich Klientów i na otoczenie biznesowe tak jak uczyli mnie w szkole empatii? I nawet znalazłam taki model w nowej książce: "Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera". Mega otwierające - szczególnie dla kogoś, kto pielęgnuje empatię. 

Poczekam co mi wyrośnie z pracy, ale podzieliłam swój rynek na 3 segmenty:
1. decydenci  (właściciele i prezesi, dyrektorzy zarządzający),
2. dyrektorzy HR,
3. pracownicy, 
a do tego dobrałam potrzeby, bolączki, oczekiwane korzyści. To nie było trudne, bo wytrenowane w szkole. Wynik - nieoczekiwany. Każda z tych grup ma inne bolączki i inaczej postrzega rzeczywistość zawodową i biznesową. I jakoś tak sama z siebie wynika mi strategia działania. Znowu mam potwierdzenie, że empatia nawet w biznesie ma znaczenie i jest odkrywcza.

za: onepress.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz