piątek, 31 sierpnia 2012

Istota mówienia "nie"

Przeżywam mocno, bo poczułam czym w istocie jest zdolność sprzedawcy do mówienia Klientowi "nie". 
Kupowałam dzieciom książki. 2 zestawy to potężna kropla w budżecie domowym i zdawało mi się, że 800 zł dla księgarni to taki potencjał negocjacyjny, że...ho, ho...

W całej istocie też przekonałam się, jak ważne jest mocne stanowisko sprzedażowe i dobre rozeznanie kontekstu sprzedażowego. Od dzisiaj jestem nie tylko największą fanką sprzedaży w modelu NIE, ale też nauczę się go stosować. Najważniejsze punkty:


  1. świadomość własnej roli w procesie sprzedaży,
  2. doskonałe rozeznanie w swoim kontekście sprzedażowym (konkurencja, kontrahenci, czas, ceny na rynku),
  3. zdolność słuchania Klienta,
  4. odwaga, gotowość do położenia NIE na stole,
  5. odwaga, umiejętność milczenia, przeczekania napięcia, które się wytwarza,
  6. umiejętność włożenia czegoś w zamian Klientowi - troska o relację sprzedażową (jednak) (niewielki rabat, prezent),
  7. zdolność najlepszej obsługi mimo ciężkiej atmosfery,
  8. zdolność cieszenia się z udanej transakcji:).
Z tego będzie szkolenie, ćwiczenia i cały model sprzedaży:) A co:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz