Nawyk 7 Samoświadomość i kontrola - w sprzedaży zdarzają się
momenty, które testują sprzedawcę jako człowieka i jako fachowca. Presja, którą
wywiera klient, szybko zmieniający się rynek i umykające potrzeby klientów
wystarczą, aby stracić kontrolę nad sobą... i dać klientowi powód, aby zwróci
się do konkurencji... Trenuj więc cierpliwość, zbieraj rozproszone informacje,
miej dobre nastawienie. W pracy ze sfrustrowanym klientem nie masz nic do
zrobienia. Naprawianie zostaw specjalistom, sam zajmuj się sprzedażą.
Nawyk 8 Znajomość strategii zamknięcia -
Zamykanie sprzedaży to najistotniejszy element w całym procesie. I to od
sprzedawcy zależy jaką strategię przyjmie. Czy będzie czekał, aż klient zwróci
się do niego sam, czy też - znając strefy wpływu klienta - zdecyduje się
zadziałać (jedną ze strategii jest odwoływanie się do emocji klienta "Co
będzie, jeśli nie zdecyduje się Pan wprowadzić tego rozwiązania?",
"Ile pieniędzy firma dotąd straciła, gdy nie stosowała tego
rozwiązania?", "Policzmy, ile firma zarabia teraz, ile będzie
zarabiać, gdy wdroży proponowany system")
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz