wtorek, 14 stycznia 2014

Nawyki, które pracują w sprzedaży Cz. 4


Nawyk 7 Samoświadomość i kontrola - w sprzedaży zdarzają się momenty, które testują sprzedawcę jako człowieka i jako fachowca. Presja, którą wywiera klient, szybko zmieniający się rynek i umykające potrzeby klientów wystarczą, aby stracić kontrolę nad sobą... i dać klientowi powód, aby zwróci się do konkurencji... Trenuj więc cierpliwość, zbieraj rozproszone informacje, miej dobre nastawienie. W pracy ze sfrustrowanym klientem nie masz nic do zrobienia. Naprawianie zostaw specjalistom, sam zajmuj się sprzedażą.


Nawyk 8 Znajomość strategii zamknięcia - Zamykanie sprzedaży to najistotniejszy element w całym procesie. I to od sprzedawcy zależy jaką strategię przyjmie. Czy będzie czekał, aż klient zwróci się do niego sam, czy też - znając strefy wpływu klienta - zdecyduje się zadziałać (jedną ze strategii jest odwoływanie się do emocji klienta "Co będzie, jeśli nie zdecyduje się Pan wprowadzić tego rozwiązania?", "Ile pieniędzy firma dotąd straciła, gdy nie stosowała tego rozwiązania?", "Policzmy, ile firma zarabia teraz, ile będzie zarabiać, gdy wdroży proponowany system")

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz